نشان آنلاين : خودروهاي ناايمن قرباني مي‌گيرند/ استانداردها كاهش يافته است
شنبه، 25 اسفند 1397 - 16:25 کد خبر:87529
خبر فوري نوشت: رييس پليس راه راهور ناجا گفت: نزديك به ۴۰ درصد از تصادفات نوروز سال گذشته مربوط به خروج اتومبيل از جاده بود. يعني اتومبيلي بدون برخوردي با خودروي مقابل از مسير خود منحرف مي‌شود.

نشان آنلاين:

 


خودروهاي ناايمن قرباني مي‌گيرند/ استانداردها كاهش يافته است

 

ماراتن سفرهاي نوروزي تا چند روز ديگر آغاز مي‌شود. مسافرت‌هايي كه گاه به دليل بي‌احتياطي رانندگان تا يك عمر با خاطره‌= تلخ همراه مي‌شود. اما عامل اصلي تصادفات جاده‌اي در سال گذشته چه بوده است؟ رييس پليس راه راهور ناجا معتقد است: بيشتر تصادفات جاده‌اي سال گذشته در ۳۰ كيلومتري شهرها رخ داده است. 

 سردار محمدحسين حميدي درباره عامل اصلي تصادفات سال گذشته در جاده‌ها گفت: نزديك به ۴۰ درصد از تصادفات نوروز سال گذشته مربوط به خروج اتومبيل از جاده بود. يعني اتومبلي بدون برخوردي با خودروي مقابل از مسير خود منحرف مي‌شود. 

وي درباره علت انحراف از مسير خودروها تصريح كرد: عمده اين تصادفات بدليل خواب آلودگي رانندگان و عدم توجه كافي به جلوي اتومبيل و استفاده از تلفن همراه در طول رانندگي رخ مي‌دهد.

رييس پليس راه راهور ناجا همچنين درباره علت ديگر تصادفات جاده‌اي نوروز گذشته در مسيرهاي دو طرفه ادامه داد: سال گذشته در مسيرهاي دو طرفه بيشتر حوادث به علت سبقت غير مجاز و انحراف به چپ خوروها بود. عامل اين اتفاق شتاب و عجله رانندگان است. 

وي در پاسخ به اين پرسش كه ايمني خودروها چه ميزان در تصادفات جاده‌اي نوروز موثر بوده ادامه داد: ايمني خودروها تغييري نكرده است اگر بدتر نشده باشد، بهتر نشده است. متاسفانه ضعف ايمني در اتومبيل وجود دارد و به نظر مي‌رسد به زودي هم قرار نيست برطرف شود. در اين شرايط آيا منطقي است كه راننده‌اي كه اين خودرو را سوار است جان خود و عزيزانش را با رانندگي پر خطر بازي كند؟ بهتر است كه  خودروسازان ما توجه بيشتري به نواقص فني داشته باشند اينكه تصادفي رخ دهد و فردي جانش را از دست بدهد ديگر چه تاثيري دارد كه خودرو ساز آن را اصلاح كند. مهم در زمان رانندگي است كه حادثه‌اي رخ ندهد. 

رييس پليس راه راهور ناجا در پايان درباره ميزان تصافات در محدوده ۳۰ كيلومتري شهرها توضيح داد: ۶۴ درصد تصادفات جاده‌اي سال گذشته مربوط به ۰ تا ۳۰ كيلومتري شهر مقصد بود. اين محدوده بحراني است دليل تصادفات رانندگان در اين منطقه را مي‌توان به ساخت و ساز غير مجاز، ورودي و خروجي‌هاي غير مجاز شهرها، خستگي و تردد وسايل نقليه‌اي مانند موتور مربوط كرد. 

وي در پايان به رانندگان توصيه كرد هنگام قرار گرفتن در اين محدوده تمركز بيشتري داشته باشند.