صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما | پیوندها| تبلیغات | جمعه، 1 تیر 1397 - 19:48
  تازه ترین اخبار:
 آخرین مطالب
  چرا هلند شادترین کودکان و نوجوانان جهان را دارد؟
  محسن هاشمی: احتمال کاهش عوارض ساخت و ساز در تهران
  توقف صدور مجوز برای ساخت پاساژ در منطقه یک تهران/ شمیران در محاصره مال‌ها و پاساژها
  لیگ ملت‌های والیبال؛ ایران 1- کره‌جنوبی 0
  شوخی عادل با گادوین منشا؛ گرفتی ما رو؟!
  یادی از عباس کیارستمی در آثار هنرمندان ایرانی
  ترمیم قلب با خوردن روزی ۴ فنجان قهوه
  در کافه‌خبر بررسی شد؛ چرا تجاوز حرف مگوی قربانی‌ها می‌شود
  احتمال غیبت دو ستاره پرتغال مقابل ایران
  ادعایی جنجالی در دنیای هنر/ کشف قدیمی‌ترین اثر داوینچی
  عراقچی: اروپا باید برای حفظ برجام فداکاری بیشتری کند
  چه خودروهایی با کمتر از ۵ میلیون تومان می‌توان خرید؟
  پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در تابستان/ رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران: رکود بازار را رها نکرده است
  مولاوردی: مصوبه دولت برای برگزاری تجمعات محدود به احزاب و صنوف نیست
  حاجی‌بابایی: اصولگرایان صاحب دارند
  وزیرکشور: تا کی به شیر نفت متکی باشیم؟/ اشتباه است دولت خود را قیم مردم بداند
  امیر حیدری: آمادگی نیروی زمینی هراس در دل دشمن انداخته است
  انتقادهای دو نماینده:خودرو پشه نیست که معلوم نشودوارداتش کجامی‌رود/تذکرات نمایندگان بی‌خاصیت شده است
  استدلال رهبر انقلاب برای اهمیت حضور به موقع نمایندگان در صحن علنی و کمیسیون‌ها چه بود؟
  روایت معاون روحانی از دغدغه اصلی دولت/ همکاری جدید سپاه با دولت در چه حوزه‌ای خواهد بود؟
  کواکبیان:عده‌ای می‌خواهند دوباره تحریم‌ها برگردد تا امثال بابک زنجانی پول نفت را ببرند
  سرنوشت حزب لاریجانی چه شد؟
  سلیمی‌نمین: تفکیک وزارتخانه‌ها اتلاف انرژی است/ با وعده دادن ذهنیت جامعه به دولت عوض نمی‌شود
  آیت‌الله مکارم‌شیرازی: طرفداران مذاکره با آمریکا می‌خواهند اسرائیل را به رسمیت بشناسند؟
  واکنش کرباسچی به مخالفان نامه صدامضایی: اول سلطنت‌طلب‌ها و منافقین علیه آن موضع گرفتند،بعدا داخلی‌ها
  واکنش کرباسچی به مخالفان نامه صدامضایی: اول سلطنت‌طلب‌ها و منافقین علیه آن موضع گرفتند،بعدا داخلی‌ها
  زنگنه درمصاحبه با سی‌ان‌ان:مردم ایران ممکن است نارضایتی داشته باشند،اما آمریکا قادربه‌تغییرنظام نیست
  چقدر پاس‎کاری مشکلات؛ بالاخره کی به فکر مردم است؟
  واعظی: مقصران موسسات مالی نباید آزادانه بگردند
  ادامه آخرین مطالب
- اندازه متن: + -  کد خبر: 67919صفحه نخست » آخرین اخباریکشنبه، 25 تیر 1396 - 13:20
به این دلایل قیمت بلیط مترو باید تا 5برابر افزایش یابد
در حال حاضر ظرفیت حمل متروی تهران سالانه یک میلیارد مسافر است اما چنانجه 1000 واگن مورد نیاز مترو تامین شود ظرفیت جابجایی مترو تا ده میلیارد مسافر در سال نیزقابل افزایش است. هزینه احداث هر کیلومتر مترو در تهران 200 میلیارد تومان است. با خرید 1000 واگن و احداث خطوط جدید مترو و افزایش تعداد مسافرین به ده میلیارد مسافر در سال درامد شرکت مترو به بیش از 20 هزار میلیارد تومان در سال افزایش خواهد یافت
  
نشان آنلاین:

در حال حاضر قیمت بلیط مترو برای همه مسیرها برای جابجایی تا یک ایستگاه یا ده ایستگاه یا بیشتر جمعا حدود هزار تومان است در حالی که در شهر تهران برای جابجایی یک ایستگاه  حداقل باید 1000 تا 1500 تومان پرداحت نمایید از مرکز تهران تا حرم امام با تاکسی باید حداقل 20 هزار تومان پرداخت نمایید یا از شرق تهران تا غرب با تاکسی باید همین میزان پرداخت شود اما با مترو که خطر تصادف ندارد و بدور از ترافیک و صدای بوق، در زمان مد نظر به مقصد می رسید کرایه جابجایی مسافر 1000 تومان است. 

در حال حاضر ظرفیت جابجایی متروی تهران سالانه یک میلیارد مسافر است اما چنانجه 1000 واگن مورد نیاز مترو  تامین شود ظرفیت جابجایی مترو تا ده میلیارد مسافر در سال نیز قابل افزایش است. هزینه احداث هر کیلومتر مترو در تهران 200 میلیارد تومان است و این حجم عظیم سرمایه گذاری با منطقی کردن کرایه مسافر از درآمد حاصله و منابع ارزان خارجی قابل تامین خواهد بود. چنانچه نرخ کرایه مترو متناسب با طول سفرها منطقی شود ممکن است حدود 20 درصد کاهش مسافر به دنبال داشته باشد اما افزایش درآمد حاصل از کرایه حمل غیر قابل مقایسه با کاهش احتمالی  تعداد مسافر خواهد بود.

ترافیک آزار دهنده ترین مشغله ذهنی سکونت در تهران است ترافیک منجر به آزار روحی مردم پایتخت و آلودگی شدید هوا و انواع بیماری های ناشی از آن است. میلیارد ها ساعت از وقت گرانبهای و ارزشمند مردم در ترافیک ضایع و نابود می شود و درمان این دردهای جانکاه منوط به گسترش شبکه مترو در همه نقاط پایتخت است.

مزیت های افزایش قیمت بلیط متروی تهران چیست؟

1- درآمد لازم برای خرید 1000 واگن و رساندن ظرفیت جابجایی مسافر به ده برابر وضع موجود فراهم می شود

2- درآمدلازم جهت راه اندازی سریع خطوط مترو و گسترش شبکه ریلی به همه نقاط فراهم می شود

3- با خرید 1000 واگن و احداث خطوط جدید مترو  و افزایش تعداد مسافرین به ده میلیارد مسافر در سال درامد شرکت مترو به بیش از 20 هزار میلیارد تومان در سال افزایش خواهد یافت

4- با افزایش درآمد مترو و گردش مالی آن و اعتبار شرکت مترو امکان دریافت میلیاردها یورو وام ارزان قیمت برای این شرکت فراهم خواهد گردبذ

5-کرایه 1000تومانی مترو باعت می شود همه مزایای فوق العاده فوق از دست بروند و سزعت توسعه مترو با همین میزان اندک و آزار دهنده ادامه یابد.

6- سرمایه گذاری در توسعه شبکه مترو و ساخت هزار واگن مترو منجر به اشتغال ده ها هزار نفر در شرکتهای واگن سازی، شرکتهای عمرانی و پیمانکاری و بخش بهره برداری شبکه مترو می گردد.

7-  مبلغ هزار تومان،  عامل استفاده مردم از مترو نیست بلکه مزیت های مترو منجر به استقبال مردم از مترو شده  لذا افزایش کرایه مترو به 2 تا 5 هزار تومات متناسب با طول مسیر منطقی ترین تصمیم است و هر روز تاخیر در اتخاذ این تصمیم منطقی فاصله گرفتن از منطق و تدبیر و نمایش بی تدبیری است.

8- قیمت یک دستگاه TBM حدود 15 میلیون یورو است و با هر دستگاه در سال می توان حداقل 5 کیلومتر تونل  احداث نمود لذا برای توسعه سریع شبکه متزو نیاز به خرید حداقل 20 دستگاه TBM مدرن است  و برای خرید این دستگاه ها حداقل 300 میلیون دلار نیاز است که با اجرای برنامه فوق هزینه آن تامین خواهد شد.

پائین نگه داشتن کرایه مترو طی 10 سال گذشته چه نتیجه ای به دنبال داشته جز مسدود نمودن سرعت سرمایه گذاری و رشد شبکه مترو در تهران، چنانچه طی 10 سال گذشته به مرور قیمت بلیط مترو منطقی می شد اکنون شاهد توسعه به مراتب بیشتر شبکه مترو در پایتخت بودیم و مردم طی این مدت این همه زجر ترافیک و آلودگی هوا را در زندگی خود نمی دیدند. این تصمیم خارج از منطق و عقل واقع نگر،  همه اش هزینه بود و منفعت قابل دفاعی به دنبال نداشت.

   
  

اضافه نمودن به:     Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 پربیننده ترین مطالب
  فیلم استفاده از جلبک در تصفیه فاضلاب
  ملت یمن به قلب متجاوزان هجوم بردتا جنگ فرسایشی متوقف شود
  احتمال غیبت دو ستاره پرتغال مقابل ایران
  استدلال رهبر انقلاب برای اهمیت حضور به موقع نمایندگان در صحن علنی و کمیسیون‌ها چه بود؟
  چه خودروهایی با کمتر از ۵ میلیون تومان می‌توان خرید؟
  وزرای اقتصادی با اولویت‌های روحانی چه کردند؟
  عراقچی: اروپا باید برای حفظ برجام فداکاری بیشتری کند
  مولاوردی: مصوبه دولت برای برگزاری تجمعات محدود به احزاب و صنوف نیست
  در کافه‌خبر بررسی شد؛ چرا تجاوز حرف مگوی قربانی‌ها می‌شود
  آیت‌الله مکارم‌شیرازی: طرفداران مذاکره با آمریکا می‌خواهند اسرائیل را به رسمیت بشناسند؟
  حاجی‌بابایی: اصولگرایان صاحب دارند
  پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در تابستان/ رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران: رکود بازار را رها نکرده است
  شوخی عادل با گادوین منشا؛ گرفتی ما رو؟!
  چقدر پاس‎کاری مشکلات؛ بالاخره کی به فکر مردم است؟
  سرنوشت حزب لاریجانی چه شد؟
  ترمیم قلب با خوردن روزی ۴ فنجان قهوه
  واکنش کرباسچی به مخالفان نامه صدامضایی: اول سلطنت‌طلب‌ها و منافقین علیه آن موضع گرفتند،بعدا داخلی‌ها
  سلیمی‌نمین: تفکیک وزارتخانه‌ها اتلاف انرژی است/ با وعده دادن ذهنیت جامعه به دولت عوض نمی‌شود
  روایت معاون روحانی از دغدغه اصلی دولت/ همکاری جدید سپاه با دولت در چه حوزه‌ای خواهد بود؟
  انتقادهای دو نماینده:خودرو پشه نیست که معلوم نشودوارداتش کجامی‌رود/تذکرات نمایندگان بی‌خاصیت شده است
  واعظی: مقصران موسسات مالی نباید آزادانه بگردند
  زنگنه درمصاحبه با سی‌ان‌ان:مردم ایران ممکن است نارضایتی داشته باشند،اما آمریکا قادربه‌تغییرنظام نیست
  وزیرکشور: تا کی به شیر نفت متکی باشیم؟/ اشتباه است دولت خود را قیم مردم بداند
  امیر حیدری: آمادگی نیروی زمینی هراس در دل دشمن انداخته است
  ادعایی جنجالی در دنیای هنر/ کشف قدیمی‌ترین اثر داوینچی
  ادامه پربیننده ترین مطالب
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  تماس با ما ::  نسخه تلکس

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نشان آنلاین می باشد
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
info@neshanonline.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار