صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما | پیوندها| تبلیغات | سه شنبه، 30 آبان 1396 - 04:20
  تازه ترین اخبار:
 آخرین مطالب
  تفاهم‌نامه ایران و آلمان برای انتقال فناوری‌های جدید
  سئوال مخاطبان اجرای تسهیلات کسرخدمت سربازی فرزندان ایثارگران چه شد؟
  نمایندگان خاطی از فراکسیون امید اخراج می‎شوند؟
  ترس دوباره از زلزله در قصرشیرین و مهران/ مردم به خیابان‌ها آمدند/ دو زلزله ۵.۳ و ۴.۴ ریشتری
  ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین با عمر ۵۰ سال
  تشکر مردم یکی از روستاهای زلزله‌زده از دایی و خیابانی با این بنر
  یک هفته بعد از زلزله، نبض زندگی در «تپانی» نمی‌تپد
  برتری دقیقه آخری ذوب‌آهن مقابل سپیدرود
  بازگشت قدرتمند جولیا رابرتس به پرده سینما
  محمدرضا زائری: با دیدن حسین علیزاده در «بزم رزم» فهمیدم چقدر به او نزدیک هستم
  دلار ۴ هزار و ۹۷ تومانی؛ سکه ۱۰ هزار تومان گران شد
  رهبر انقلاب: مطمئنم روستاها بهتر از قبل ساخته خواهند شد
  عضو جمنا؛ اصولگراها هیچ‌گاه دنبال کنار زدن ناطق‌نوری نبودند
  نصایح و پیام علما و مراجع برای دولت روحانی
  پنه‌لوپه‌ کروز از نبوغ اصغر فرهادی می‌گوید
  مشکل شهرداری تهران برای حقوق دادن به ۱۳ هزار نیرویی که امسال جذب شدند
  ارسال کمک‌های گروه فولاد مبارکه به مناطق زلزله زدۀ غرب کشور
  دادگاه عالی عراق، نتایج همه‌پرسی کردستان را باطل اعلام کرد
  رونمایی از ترکیب استقلال مقابل سیاه‌جامگان
  تاکسی اینترنتی تپ سی به ارومیه رسید
  «مصادره» مهران احمدی راهی جشنواره فجر می‌‌شود
  هشدار درباره سوءاستفاده از نام بیمه سلامت توسط شرکتهای سودجو
  ژاپنی‌ها: زمین لرزه مرز ایران و عراق موجب بالا آمدن زمین به میزان 90 سانتیمتر شد
  اذعان وزیر صهیونیستی به همکاری با عربستان علیه ایران
  پیشنهاد جهانبخش به کارلوس کی‌روش؛ می‌توانم فوروارد بازی کنم
  اتفاقی منفی برای تیم کی‌روش
  واکنش گوچی به برد ۴ گله تیمش
  پیش بینی افزایش زلزله‌های بزرگ در سال ٢٠١٨؛ دلیل: کاهش سرعت چرخش زمین
  آخرین آمار رسمی تلفات زلزله کرمانشاه/ یکی از مصدومان فوت کرد؛ تلفات به ۴۳۷ نفر رسید
  ادامه آخرین مطالب
- اندازه متن: + -  کد خبر: 67919صفحه نخست » آخرین اخباریکشنبه، 25 تیر 1396 - 09:50
به این دلایل قیمت بلیط مترو باید تا 5برابر افزایش یابد
در حال حاضر ظرفیت حمل متروی تهران سالانه یک میلیارد مسافر است اما چنانجه 1000 واگن مورد نیاز مترو تامین شود ظرفیت جابجایی مترو تا ده میلیارد مسافر در سال نیزقابل افزایش است. هزینه احداث هر کیلومتر مترو در تهران 200 میلیارد تومان است. با خرید 1000 واگن و احداث خطوط جدید مترو و افزایش تعداد مسافرین به ده میلیارد مسافر در سال درامد شرکت مترو به بیش از 20 هزار میلیارد تومان در سال افزایش خواهد یافت
  
نشان آنلاین:

در حال حاضر قیمت بلیط مترو برای همه مسیرها برای جابجایی تا یک ایستگاه یا ده ایستگاه یا بیشتر جمعا حدود هزار تومان است در حالی که در شهر تهران برای جابجایی یک ایستگاه  حداقل باید 1000 تا 1500 تومان پرداحت نمایید از مرکز تهران تا حرم امام با تاکسی باید حداقل 20 هزار تومان پرداخت نمایید یا از شرق تهران تا غرب با تاکسی باید همین میزان پرداخت شود اما با مترو که خطر تصادف ندارد و بدور از ترافیک و صدای بوق، در زمان مد نظر به مقصد می رسید کرایه جابجایی مسافر 1000 تومان است. 

در حال حاضر ظرفیت جابجایی متروی تهران سالانه یک میلیارد مسافر است اما چنانجه 1000 واگن مورد نیاز مترو  تامین شود ظرفیت جابجایی مترو تا ده میلیارد مسافر در سال نیز قابل افزایش است. هزینه احداث هر کیلومتر مترو در تهران 200 میلیارد تومان است و این حجم عظیم سرمایه گذاری با منطقی کردن کرایه مسافر از درآمد حاصله و منابع ارزان خارجی قابل تامین خواهد بود. چنانچه نرخ کرایه مترو متناسب با طول سفرها منطقی شود ممکن است حدود 20 درصد کاهش مسافر به دنبال داشته باشد اما افزایش درآمد حاصل از کرایه حمل غیر قابل مقایسه با کاهش احتمالی  تعداد مسافر خواهد بود.

ترافیک آزار دهنده ترین مشغله ذهنی سکونت در تهران است ترافیک منجر به آزار روحی مردم پایتخت و آلودگی شدید هوا و انواع بیماری های ناشی از آن است. میلیارد ها ساعت از وقت گرانبهای و ارزشمند مردم در ترافیک ضایع و نابود می شود و درمان این دردهای جانکاه منوط به گسترش شبکه مترو در همه نقاط پایتخت است.

مزیت های افزایش قیمت بلیط متروی تهران چیست؟

1- درآمد لازم برای خرید 1000 واگن و رساندن ظرفیت جابجایی مسافر به ده برابر وضع موجود فراهم می شود

2- درآمدلازم جهت راه اندازی سریع خطوط مترو و گسترش شبکه ریلی به همه نقاط فراهم می شود

3- با خرید 1000 واگن و احداث خطوط جدید مترو  و افزایش تعداد مسافرین به ده میلیارد مسافر در سال درامد شرکت مترو به بیش از 20 هزار میلیارد تومان در سال افزایش خواهد یافت

4- با افزایش درآمد مترو و گردش مالی آن و اعتبار شرکت مترو امکان دریافت میلیاردها یورو وام ارزان قیمت برای این شرکت فراهم خواهد گردبذ

5-کرایه 1000تومانی مترو باعت می شود همه مزایای فوق العاده فوق از دست بروند و سزعت توسعه مترو با همین میزان اندک و آزار دهنده ادامه یابد.

6- سرمایه گذاری در توسعه شبکه مترو و ساخت هزار واگن مترو منجر به اشتغال ده ها هزار نفر در شرکتهای واگن سازی، شرکتهای عمرانی و پیمانکاری و بخش بهره برداری شبکه مترو می گردد.

7-  مبلغ هزار تومان،  عامل استفاده مردم از مترو نیست بلکه مزیت های مترو منجر به استقبال مردم از مترو شده  لذا افزایش کرایه مترو به 2 تا 5 هزار تومات متناسب با طول مسیر منطقی ترین تصمیم است و هر روز تاخیر در اتخاذ این تصمیم منطقی فاصله گرفتن از منطق و تدبیر و نمایش بی تدبیری است.

8- قیمت یک دستگاه TBM حدود 15 میلیون یورو است و با هر دستگاه در سال می توان حداقل 5 کیلومتر تونل  احداث نمود لذا برای توسعه سریع شبکه متزو نیاز به خرید حداقل 20 دستگاه TBM مدرن است  و برای خرید این دستگاه ها حداقل 300 میلیون دلار نیاز است که با اجرای برنامه فوق هزینه آن تامین خواهد شد.

پائین نگه داشتن کرایه مترو طی 10 سال گذشته چه نتیجه ای به دنبال داشته جز مسدود نمودن سرعت سرمایه گذاری و رشد شبکه مترو در تهران، چنانچه طی 10 سال گذشته به مرور قیمت بلیط مترو منطقی می شد اکنون شاهد توسعه به مراتب بیشتر شبکه مترو در پایتخت بودیم و مردم طی این مدت این همه زجر ترافیک و آلودگی هوا را در زندگی خود نمی دیدند. این تصمیم خارج از منطق و عقل واقع نگر،  همه اش هزینه بود و منفعت قابل دفاعی به دنبال نداشت.

   
  

اضافه نمودن به:     Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 پربیننده ترین مطالب
  وحید حقانیان: قصد توهین به دولت و معاون اول را نداشتم/ ۲۵ سال است با جهانگیری همکارم
2 نظر (فعال: 0 ، در صف انتشار: 2، غیر قابل انتشار: 0)
  رونمایی از ترکیب استقلال مقابل سیاه‌جامگان
  پنه‌لوپه‌ کروز از نبوغ اصغر فرهادی می‌گوید
  سرنوشت تلخ یونان در انتظار ایران
  ژاپنی‌ها: زمین لرزه مرز ایران و عراق موجب بالا آمدن زمین به میزان 90 سانتیمتر شد
  تیغ سازمان بازرسی بر گردن مدیران بازنشسته؛ کارت ایثارگری ندارید بروید!
  از یونانی ها بیاموزیم؛ کاهش سال های بازنشستگی، افزایش کار و مالیات بر ارزش افزوده
  جایگاه راه‌آهن ایران در جهان
  احمدی‌نژاد وارد جنگ بقا شده/ چرا در ماجرای کهریزک ساکت بود؟/پیشی گرفتن احمدی‎نژاد از جریان ضدانقلاب
  اتفاقی منفی برای تیم کی‌روش
  حواشی ساخت تنها نیروگاه زغال سنگ سوز ایران
  پایان شو تبلیغاتی یاران احمدی‎نژاد؛ بست‎نشینی بقایی و جوانفکر متوقف شد
  سئوال مخاطبان اجرای تسهیلات کسرخدمت سربازی فرزندان ایثارگران چه شد؟
  تفاهم‌نامه ایران و آلمان برای انتقال فناوری‌های جدید
  صندوق های بازنشستگی را در نیابیم به وضعیت یونان دچار می شویم
  یک هفته بعد از زلزله، نبض زندگی در «تپانی» نمی‌تپد
  ولیعهد عربستان از ترور جان سالم به‌در برد
  چرا اصلاح طلبان به مذاکره با سپاه فکر می‎کنند؟
  نفت خام سبک ایران به ۶۵ دلار نزدیک شد
  جادوگر دست از سر تاج برنمی‌دارد / این بار درخواست از داورزنی برای پیگیری
  لاریجانی: باید به مسکن‌مهر که خسارت بیشتری دیده، کمک زیادی شوند/حضور در مراسم هفتمین روز درگذشت مردم
  آرد و گندم گران نمی‌شود
  پیش بینی افزایش زلزله‌های بزرگ در سال ٢٠١٨؛ دلیل: کاهش سرعت چرخش زمین
  دایی: اگر قرار بود جادوگران کاری بکنند اول زندگی خودشان را درست می‌کردند
  تشکر مردم یکی از روستاهای زلزله‌زده از دایی و خیابانی با این بنر
  ادامه پربیننده ترین مطالب
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  تماس با ما ::  نسخه تلکس

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نشان آنلاین می باشد
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
info@neshanonline.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار