صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما | پیوندها| تبلیغات | یکشنبه، 28 مرداد 1397 - 10:22
  تازه ترین اخبار:
 آخرین مطالب
  پرسپولیس از سد امیدهایش گذشت
  برانکو: الدحیل بهترین تیم آسیاست/ استقلال ۲۰ بازیکن گرفت، ما ۴ بازیکن هم از دست دادیم
  سی.ان.ان: بمبی که دانش‌آموزان یمنی را به خاک‌وخون کشاند، ساخت آمریکا بود/ تصاویر
  خبری ناراحت‌کننده از فوتبال ایران/تیمی که در آستانه قهرمانی در لیگ برتر بود،به لیگ دسته سوم سقوط کرد
  «آستین بلندها» در لیگ ایران/ کدام فوتبالیست‌های لیگ برتر خالکوبی دارند؟
  تصویری از فرزند تازه متولد شده وحید امیری
  گفت‌وگو با هواداری که چاقو داشت: ما را با بشکه و فنس می‌زدند
  آموزش و پرورش ایران ورشکسته شده است؟/ اعتراف آقای وزیر!
  کوفی عنان درگذشت
  تلگرام ۴۴ میلیون و پیام‌رسان‌های داخلی ۶ میلیون کاربر دارند/ شکست پروژه فیلترینگ را باید پذیرفت؟
  رؤیای دست‌نیافتنی ترکیه در آمریکا
  پیمان معادی با ستاره هالیوود هم‌بازی شد
  از گریه بی‌امان دختربچه تا زنی که با دیدن همسرش غش کرد
  سکه تمام بهار: ۳.۸۱۶.۰۰۰ تومان/ کاهش اندک بهای ارزها در بازار تهران
  نقشی که ۷۰ سال پیش اتفاقی به عزت‌الله انتظامی رسید
  عزتی: راه‌حل بحران ارزی در ایجاد تقاضا برای ریال است/ باید در سیاست‌های کلان تجدیدنظر کنیم
  رقابت نفس‌گیر رکود و تورم در بازار مسکن
  وقتی می‌گوییم یک قرون، دوزار یعنی چقدر؟
  دیدگاه رییس سابق اتاق بازرگانی ایران درباره ژن‌های خوب/ چه کسانی از رانت برخوردارند؟
  حسین‌زاده: آقای دادستان در فضای مجازی حضور یابید/ برخورد سلبی مشکلی را حل نمی‌کند
  تصمیم تأمل برانگیز/ «خودتحریمی» جدید توسط شورای نگهبان
  نقش مکمل گام‌های دولت برای مبارزه با فسا
  دیاکو حسینی: شایعه‌سازان شیرینی یک اتفاق را تلخ کردند
  قالیباف و اشتباهاتی که تمامی ندارد
  جلالی: در مجلس به مصادیق زدوبند و معامله برخورد نکرده‌ام
  لیست بلند بالای قوانین مبارزه با فساد
  سود آزادسازی قیمت خودرو به جیب مصرف‌کنندگان می‌رود؟
  واقعیاتی خواندنی از جامعه عربستان از زبان سفیر پیشین ایران
  هادی ساعی: نگفتم صندلی‌ات را از ریاض آوردی
  ادامه آخرین مطالب
- اندازه متن: + -  کد خبر: 80794صفحه نخست » آخرین اخبارچهارشنبه، 17 مرداد 1397 - 19:24
نرخ محصولات ایران خودرو و سایپا چه تغییراتی خواهد کرد؟
اقتصاد > صنعت - فولادگر، نماینده اصفهان و عضو کمیسیون ویژه خصوصی‌سازی مجلس، در نشستی که با حضور خودروسازان در مجلس داشت، اعلام کرد با تصویب اصلاحیه قانون خصوصی‌سازی و مطابق ماده 59 این قانون، شورای رقابت دیگر حق ندارد در بخش‌های اقتصادی مانند خودروسازی به صورت مستقیم، مقررات‌گذاری کند.
  
نشان آنلاین:

 

فولادگر، عضو کمیسیون ویژه خصوصی‌سازی مجلس: تعرفه واردات خودروهای خارجی تغییر می‌کند

حمیدرضا فولادگر در نشست خبری که با حضور خودروسازان درباره خصوصی سازی صنعت خودرو در مجلس برگزار شد، گفت: قیمت گذاری در بازار خودرو معنی ندارد. باید عرضه و تقاضا تعیین کننده نرخ خودرو باشد. در ماجرای ارز، نظام به این جمع بندی رسید باید نرخ ارز را بازار ثانویه تعیین کند، طبیعتا در خودرو هم به این نتیجه می رسیم.

او با اشاره به اینکه دیگر شورای رقابت ورود به مقررات گذاری بخش های مختلف صنعت نمی کند، گفت: بلکه اگر در نهاد تعیین مقررات بخشی، مانند بخش خودرو یا صنعت، اختلافی پیش آمد، شورای رقابت به عنوان مرجع حل این اختلاف وارد خواهد شد. این شورا دیگر نهاد تنظیم گر، نهادهای تنظیم گر دیگر است. دیگر کار شورای رقابت این نیست که مثلا بیاید برای پراید قیمت گذاری کند.

نماینده مردم اصفهان در ادامه پاسخ هایش به سئوالات خبرنگاران گفت: صنعت خودروی ما نباید در حالت انحصار باقی بماند. باید قطب سوم خودرو به وجود بیاید تا جلوی انحصار دو قطب خودروساز عمده کشور گرفته شود.

حمیدرضا فولادگرفولادگر در بخش دیگری از سخنانش گفت: با اصلاح قانون، قیمت محصولات خودروسازانی که خودروی زیر 50 میلیون تومان مانند خانواده پراید یا خانواده پژو 405 تولید می کنند، باید ابتدا در نهاد قیمتگذاری بخش خودروکه دولت ایجاد می کند، تعیین تکلیف شود و شورای رقابت به عنوان نهاد نظارتی کل اقتصاد، عمل خواهد کرد.

پول سرگردان، خودرو را گران کرد
احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان هم در این نشست گفت: وقتی پولهای سرگردان مردم به دلیل کاهش سود سپرده های بانکی از بانکها خارج شد، دیدیم به سمت بازار طلا و ارز آمد و دولت هر چه سکه در بازار ریخت، مردم خریدند. دولت با تمام پشتوانه اقتصادی خود از پس پول های سرگردان بازار برنیامد و حالا می بینیم این پولها به سراغ خودرو آمده و تفاوت نرخ چند میلیونی بین تحویل کارخانه و عرضه بازار به خاطر همین پولهای سرگردان است.

او پیشنهاد کرد: بهترین کار این است که مانند ارز، باید به خودرو هم اجازه داده شود در حاشیه بازار، به صورت عرضه و تقاضای آزاد، فروش انجام شود. 

نعمت بخش گفت: مردم عادی که می خواهند خودرو بخرند می بینند سایت خودروسازان برای فروش بسته است، ولی کسی که دلال خودرو است و می داند چطور ثبت نام کند، در لحظه ای که سایت باز می شود، وارد سایت شده و خودروهای متعددی را ثبت نام می کند و باعث افزایش نرخ در بازار می شود.

دولت به دنبال خودروسازی‌هاست
سعید مدنی، فعال خودروساز و مدیرعامل اسبق سایپا هم در این نشست گفت: دلیلی وجود ندارد از سرمایه گذاری خارجی در عرصه خودرو که در نهایت در یکی دو درصد از اقتصاد ما وارد می شود، واهمه داشته باشیم. باید استقبال هم کنیم.

او در ادامه گفت: ما به اندازه کافی قانون داریم و متعدد هم تجربه کرده ایم. الان تا بازار تکان می خورد، دولتی ها دست به جیب می شوند و بگیر و ببند راه می اندازند و شورای رقابت وارد می شود. اصلا اینطور نباید باشد. اگر اجازه دهند، اقتصاد روند طبیعی خود را طی خواهد کرد. دولتمردان ما دوست دارند خودروسازی ها دستشان باشد. وقتی در سایپا ما 13 محصول جدید آوردیم و به شکل کارخانه بخش خصوصی اداره کردیم، این کار تحمل نشد و حتی دیدیم روند توسعه کارخانه در دولتهای بعدی و حتی در دولت یازدهم هم بزرگتر شد.

تکلیف قرارداد خودروسازان خارجی مشخص نیست
در ادامه این نشست، فولادگر در پاسخ به پرسش خبرآنلاین درباره سرنوشت قرارداد خودروسازان خارجی پس از آزادسازی نرخ خودرو در کشور گفت: باید دید چه قراردادی بسته شده است چون این مسئله به نوع قرارداد بستگی دارد. الان بحث اینجاست که با تحریم های جدید، اصلا خودروسازان خارجی به کار در ایران ادامه می دهند یا نه. متاسفانه آنها ضد و نقیض حرف می زنند. مثلا کارخانه رنو و پژو اول یک حرفی زدند و الان چیز دیگری می گویند.

این نماینده مجلس در ادامه پاسخش، توضیح داد: با وزیر صمت قبلی صحبت کرده بودیم که تجربه تحریم های قبلی به ما می گوید طوری قرارداد با خودروسازان خارجی ببندید که بتوان کارهایشان را پیش بینی کرد. باید ببینیم چطور با آنها قراردادهای جدید را بسته اند و خارجی ها می خواهند چه کنند. ممکن است آنها از سیاستهای آمریکا تبعیت کنند.

او درباره تعرفه واردات خودروی خارجی پس از آزاد سازی نرخ ها در کشور گفت: درباره تعرفه ها باید وزارت صمت و کمیسیون ماده یک گمرک با توجه به شرایط جدید و نرخ ارز تصمیم تازه ای بگیرند. طرح قبلی ما برای کاهش تعرفه گمرکی به دلایل مختلف از جمله تحریم، مسکوت ماند. ما موافق کاهش یک دفعه ای تعرفه های گمرک نیستیم ولی باید کاهش تدریجی همزمان با ارتقای کیفیت محصولات داخلی صورت گیرد.

فولادگر توضیح داد: در شرایط تحریم قبلی یعنی در سالهای 90 و 91 که تفاوت ناگهانی قیمت ارز به وجود آمد، ما هم تعرفه واردات خودروی خارجی را کاهش دادیم و از 90 درصد به 45 درصد رساندیم. الان هم شرایط مشابهی است که باید مجددا در این باره تصمیم گیری شود.

   
  

اضافه نمودن به:     Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 پربیننده ترین مطالب
  پرسپولیس از سد امیدهایش گذشت
  نقش مکمل گام‌های دولت برای مبارزه با فسا
  برانکو: الدحیل بهترین تیم آسیاست/ استقلال ۲۰ بازیکن گرفت، ما ۴ بازیکن هم از دست دادیم
  کوفی عنان درگذشت
  گفت‌وگو با هواداری که چاقو داشت: ما را با بشکه و فنس می‌زدند
  آموزش و پرورش ایران ورشکسته شده است؟/ اعتراف آقای وزیر!
  سود آزادسازی قیمت خودرو به جیب مصرف‌کنندگان می‌رود؟
  پیمان معادی با ستاره هالیوود هم‌بازی شد
  «آستین بلندها» در لیگ ایران/ کدام فوتبالیست‌های لیگ برتر خالکوبی دارند؟
  تصویری از فرزند تازه متولد شده وحید امیری
  خبری ناراحت‌کننده از فوتبال ایران/تیمی که در آستانه قهرمانی در لیگ برتر بود،به لیگ دسته سوم سقوط کرد
  رؤیای دست‌نیافتنی ترکیه در آمریکا
  تلگرام ۴۴ میلیون و پیام‌رسان‌های داخلی ۶ میلیون کاربر دارند/ شکست پروژه فیلترینگ را باید پذیرفت؟
  تصمیم تأمل برانگیز/ «خودتحریمی» جدید توسط شورای نگهبان
  رقابت نفس‌گیر رکود و تورم در بازار مسکن
  سی.ان.ان: بمبی که دانش‌آموزان یمنی را به خاک‌وخون کشاند، ساخت آمریکا بود/ تصاویر
  هادی ساعی: نگفتم صندلی‌ات را از ریاض آوردی
  لیست بلند بالای قوانین مبارزه با فساد
  حسین‌زاده: آقای دادستان در فضای مجازی حضور یابید/ برخورد سلبی مشکلی را حل نمی‌کند
  دیدگاه رییس سابق اتاق بازرگانی ایران درباره ژن‌های خوب/ چه کسانی از رانت برخوردارند؟
  عزتی: راه‌حل بحران ارزی در ایجاد تقاضا برای ریال است/ باید در سیاست‌های کلان تجدیدنظر کنیم
  از گریه بی‌امان دختربچه تا زنی که با دیدن همسرش غش کرد
  سکه تمام بهار: ۳.۸۱۶.۰۰۰ تومان/ کاهش اندک بهای ارزها در بازار تهران
  نقشی که ۷۰ سال پیش اتفاقی به عزت‌الله انتظامی رسید
  دیاکو حسینی: شایعه‌سازان شیرینی یک اتفاق را تلخ کردند
  ادامه پربیننده ترین مطالب
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  تماس با ما ::  نسخه تلکس

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نشان آنلاین می باشد
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
info@neshanonline.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار