صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما | پیوندها| تبلیغات | چهارشنبه، 5 تیر 1398 - 10:55
  تازه ترین اخبار:
 آخرین مطالب
  سهراب مرادی تغییر وزن داد
  سپاهان هافبک تراکتور را به خدمت گرفت
  مدافع استقلال به پدیده پیوست
  عادل فردوسی‌پور: خبر نامزدی‌ام برای مجلس دروغ است
  انتقاد نماینده روحانی: چرا باید با فشار فیفا زنان به ورزشگاه بیایند؟
  پرسپولیسی‌ها از چهارشنبه استارت می‌زنند
  با گزینه پنهان سرمربیگری پرسپولیس بیشتر آشنا شوید
  پژمان منتظری هم‌تیمی رامین رضاییان می‌شود؟
  ترامپ از یک پیمان نظامی ۶۰ ساله خارج می‌شود، این هم به نفع آمریکا نیست!
  تازه‌ترین گزارش از وضعیت سینماهای سراسر کشور
  انتقاد احمد زیدآبادی از توقیف فیلم «ما همه با هم هستیم» در کرمان
  بهمن فرمان‌آرا به تماشای «جنایت و مکافات» نشست
  تمجید مهراوه شریفی‌نیا از نمایشی با بازی امیر جدیدی و علی شادمان
  خاطره آزیتا موگویی از جوایزی که حامد بهداد نتوانست بگیرد
  نخوردن مهر ایران در پاسپورت گردشگران توهین به هویت ایرانی است؟
  گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور/ پیش‌بینی خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها
  آن‌چه درباره نمک دریا نمی‌دانید/ گول تبلیغات را نخورید
  ترامپ در بن‌بست تحریم نفتی ایران/ تولید و عرضه نفت کشورهای غیراوپکی افزایش می‌یابد
  سهم دلار آمریکا در واردات بیشتر است یا یوان چین؟
  شرط نوبخت برای پرداخت به موقع حقوق به کارمندان دولت
  بازی ادامه‌دار دلار در محدوده روانی/ یورو ۱۵۰۵۰ تومان شد
  فرش قرمز از زیر پای مسئولان متخلف، کشیده می‌شود؟
  سردار کوثری: تصمیم ترامپ برای تحریم رهبر انقلاب، یک شوخی است
  روحانی: تحریم رهبر انقلاب وقیحانه است/ کاخ سفید معلولیت ذهنی دارد
  دست ایران برای عبور از تحریم‌ها پر است
  نیویورک تایمز: ایرانی‌ها تحریم‌های جدید را مسخره کردند
  بحران اٌزن در پایتخت
  مهاجم سابق استقلال به لیگ ترکیه رفت
  بودیمیر هم از پرسپولیس شکایت کرد
  ادامه آخرین مطالب
- اندازه متن: + -  کد خبر: 85599صفحه نخست » آخرین اخبارجمعه، 21 دی 1397 - 18:11
پرخوری عصبی چیست؟ با این عارضه آشنا شوید
درست همان لحظه که فکر می‌کنید یک میان وعده می‌تواند از شر خستگی، بی‌حوصلگی، افسردگی، تنهایی و اضطراب خلاصتان کند، روند پرخوری عصبی شروع می‌شود.
  
نشان آنلاین:

 

پرخوری عصبی چیست؟ با این عارضه آشنا شوید

 

به گزارش خبرآنلاین، استرس، هورمونی به نام کورتیزول در بدن آزاد می‌کند که باعث افزایش اشتها می‌شود و در این شرایط غذا خوردن، حداقل برای مدت کوتاهی، واقعا باعث بهتر شدن روحیه می‌شود. محققان عقیده دارند که اثرات غذا خوردن در چنین شرایطی درست مشابه داروهای روان‌گردان است.

اما در واقع غذا خوردن برای از بین بردن استرس یک بازی دوسر باخت است. نه تنها با مصرف مواد غذایی بیشتر، اضافه وزن به وجود می‌آید، بلکه مشکل اصلی و عامل به وجود آمدن استرس هم حل نشده باقی می‌ماند.

به هرحال اگر دچار اختلال اضطراب یا استرس‌های مداوم هستید، رعایت چند نکته‌ی ساده می‌تواند کمکتان کند.

تعادل را حفظ کنید

مسلما هویج و کلم بروکلی خوراکی‌هایی نیستند که در زمان حمله‌ی استرس سراغشان برویم. بیشتر افراد در این شرایط به سمت غذاهای پرچرب و شیرین گرایش دارند.

غذاهای پرچرب یا غذاهایی که حاوی مقدار زیادی شیرین‌کننده‌ی مصنوعی هستند، می‌توانند به صورت موقت احساساتی مانند نگرانی یا استرس را متوقف کنند اما در همان حین، قند خون را به سرعت بالا می‌برند و موجب ایجاد احساس سیری کاذب می‌شوند.

به جای استفاده از خوراکی‌هایی مانند چیپس و دیگر میان‌وعده‌های چرب، از موادغذایی دیرهضمی مانند ماست، سیب یا دیگر مواد طبیعی استفاده کنید.

در فواصل معینی غذا بخورید

هرچه فاصله‌ی بین دو وعده‌ی غذایی بیشتر شود، به همان میزان احتمال پرخوری در وعده‌ی بعدی افزایش می‌یابد. فرض کنید که روز پر استرسی را گذرانده‌اید و هم‌زمان گرسنه هم هستید، کنار هم قرار گرفتن این دو فاکتور، عامل اصلی پرخوری است.

به جای پرخوری در یک وعده‌ی غذایی، سعی کنید تعادل را در هر وعده حفظ کرده و از میان‌وعده‌های سبک و سالم استفاده کنید. غذا خوردن منظم به شما کمک می‌کند در کنار حفظ تناسب وزن، هنگام حمله‌ی اضطراب، کم‌تر پرخوری کنید.

هنگام غذا خوردن، تمرکز داشته باشید

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که تمرین روزانه‌ی تمرکز، علاوه بر کاهش پرخوری عصبی، سطح استرس را نیز به طور چشمگیری کم می‌کند. با استفاده از راه‌های ساده‌ای می‌توانید حین غذا خوردن، تمرکزتان را حفظ کنید:

  • آهسته‌تر غذا بخورید.
  • قبل از این‌که هر وعده‌ی غذایی را آغاز کنید، نفس کشیدن عمیق را تمرین کنید.
  • بین هر لقمه، قاشق را پایین بگذارید.
  • قبل از غذا خوردن به میزان استرستان توجه کنید و سپس سعی کنید، مدت زمانی را بدون فکر کردن به تمام نگرانی‌هایتان، به غذا خوردن بپردازید.

در یک محیط آرام و دور از تنش غذا بخورید

حتما هنگام غذا خوردن بنشینید.

حین غذا خوردن از تلوزیون، لپ تاپ، تلفن همراه و هر چیز دیگری که باعث به هم خوردن تمرکزتان می‌شود دوری کنید. جایی بنشینید که دور از یخچال باشد و یا به قابلمه یا ظرف حاوی باقی مانده‌ی غذا دسترسی نداشته باشد.

تغییر مسیر بدهید

زمانی که اضطراب دارید یا نگران هستید، مستقیم سراغ غذا یا میان‌وعده‌ی مورد علاقه‌تان نروید و سعی کنید ذهنتان را از مسیر خوراکی‌ها منحرف کنید و به کار دیگری بپردازید که به کلی خوردن غذا از فکرتان بیرون برود.

 

منبع: heath

   
  

اضافه نمودن به:     Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 پربیننده ترین مطالب
  مهاجم سابق استقلال به لیگ ترکیه رفت
  با گزینه پنهان سرمربیگری پرسپولیس بیشتر آشنا شوید
  پشت پرده عقب‌نشینی دوباره حسینی از تمدید قرارداد با استقلال
  ماجرای رامبد جوان و ستاره اسکندری از زاویه دید ۲ نماینده مجلس
  مدافع استقلال به پدیده پیوست
  گزارش تکان دهنده از حقوق‌های نجومی مدیران صندوق بازنشستگی
  «علاءالدین» با اتهام کلاهبرداری متواری است
  حسینی باز هم با استقلال به توافق نرسید
  پژمان منتظری هم‌تیمی رامین رضاییان می‌شود؟
  گزارش هواشناسی: تهرانی‌ها منتظر چهارشنبه بمانند
  ای‌اف‌سی پرسپولیس و ذوب‌آهن را جریمه کرد
  دلار چقدر قیمت خورد؟/ یورو ۱۵۱۰۰ تومان شد
  مرگ عجیب تازه عروس هنگام رنگ کردن مو در آرایشگاه/ شوهرش با شنیدن خبر مرگ او سکته کرد
  بودیمیر هم از پرسپولیس شکایت کرد
  روحانی: تحریم رهبر انقلاب وقیحانه است/ کاخ سفید معلولیت ذهنی دارد
  گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور/ پیش‌بینی خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها
  بررسی مجدد پرونده سعید طوسی؛ دادستان تکذیب کرد/ طوسی: ۹۹ درصد حرف‌هایشان دروغ است
  ریزش مرگ‌بار ساختمانی در خیابان طالقانی/ عکس
  آن‌چه درباره نمک دریا نمی‌دانید/ گول تبلیغات را نخورید
  صدر: پالرمو و سی‌اف‌تی تصویب نشوند هدیه بزرگی به ترامپ داده‌ایم
  نامه مجلس به رهبری برای استفاده از صندوق توسعه ملی
  معاینه فنی خودرو گران شد+ جزییات
  سردار سلیمانی: وقتی با بدحجابی برخورد می‌کنیم، عده‌ای می‌گویند فقط این یک کار باقی مانده بود؟/ با این پدیده برخورد می‌کنیم
  اروپایی‌ها کلی‌ پول از ایران درمی‌آورند/ درباره ایران هم کبوتر دارم هم شاهین!
  پسرانی که جا پای پدران خود گذاشتند
  ادامه پربیننده ترین مطالب
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  تماس با ما ::  نسخه تلکس

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نشان آنلاین می باشد
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
info@neshanonline.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار