صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما | پیوندها| تبلیغات | پنجشنبه، 4 بهمن 1397 - 01:01
  تازه ترین اخبار:
 آخرین مطالب
  هر اروپایی سالانه چند تن زباله تولید می‌کند؟
  تذکر لاریجانی به مدیران صداوسیما: بلد بودن را تمرین کنید!
  بیرانوند با ۷۰۰ هزار دلار آزاد می‌شود!
  مخالفت با طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال در مجلس
  عیدی ۹۷ کارکنان دولت چقدر است؟
  افزایش نرخ برخی خودروهای داخلی
  سازمان هواپیمایی: سازمان هواپیمایی آلمان هیچ مورد امنیتی از ماهان پیدا نکرد
  قیمت انواع سمند سورن در بازار چند است؟
  چه خودروهایی با ۱۰ میلیون می‌شود خرید؟
  شلیک بیرانوند، سوژه شد!
  اردوغان برای دیدار با پوتین وارد مسکو شد
  خاطرات گوینده مشهور از دوسال پایانی زندگی‌اش
  سردار غیب‌پرور: ۱۰ میلیون جوان انقلابی تربیت شوند نگرانی از تداوم انقلاب نخواهیم داشت
  ادعای رد شده زاکانی درباره ضارب حجاریان در سال ۸۸
  نوسان اندک در بازار سکه؛ تقاضای خرید بالا رفت
  کاربران خبرآنلاین نظر دادند/ جریمه اقساط را هم ماه‌شمار کنید
  دلار در سومین روز بهمن چقدر قیمت خورد؟
  روحانی: با افتخار تحریم‌های آمریکا را دور می‌زنیم
  اجلاس داووس با طعم بحران /جان کری: ترامپ باید استعفا بدهد
  ماجرای تنخواه رییس‌جمهور و رییس مجلس چیست؟
  رهبر انقلاب: شتاب حرکت علمی کشور به هیچ‌وجه کُند یا متوقف نشود
  علی مطهری: اسماعیل بخشی اسنادی درباره شکنجه شدنش به نمایندگان ارائه نکرد
  ارسال ۱۰۰ پیامک به یک عضو مجمع تشخیص برای تصویب نکردن سی‌اف‌تی و پالرمو
  ناصر ایمانی: احمدی‌نژاد ویراژ سیاسی می‌دهد/اشتباه کرد در حمایت از بازرگان توئیت زد
  گِل افشان خارق‌العاده‌ای در سیستان‌وبلوچستان که دوباره فعال شد/ عکس
  هشدار چین به آمریکا و کانادا درباره مدیر هوآوی
  قیمت سکه دوباره صعودی شد/ کسی به فکر بدهکاران مهریه نیست!
  شایعه عجیب در پرسپولیس؛ برای باقری زیرآبی رفتند تا کنار برود!
  برانکو: مثل گل بابونه آرامش‎بخش هستم
  ادامه آخرین مطالب
- اندازه متن: + -  کد خبر: 85599صفحه نخست » آخرین اخبارجمعه، 21 دی 1397 - 16:11
پرخوری عصبی چیست؟ با این عارضه آشنا شوید
درست همان لحظه که فکر می‌کنید یک میان وعده می‌تواند از شر خستگی، بی‌حوصلگی، افسردگی، تنهایی و اضطراب خلاصتان کند، روند پرخوری عصبی شروع می‌شود.
  
نشان آنلاین:

 

پرخوری عصبی چیست؟ با این عارضه آشنا شوید

 

به گزارش خبرآنلاین، استرس، هورمونی به نام کورتیزول در بدن آزاد می‌کند که باعث افزایش اشتها می‌شود و در این شرایط غذا خوردن، حداقل برای مدت کوتاهی، واقعا باعث بهتر شدن روحیه می‌شود. محققان عقیده دارند که اثرات غذا خوردن در چنین شرایطی درست مشابه داروهای روان‌گردان است.

اما در واقع غذا خوردن برای از بین بردن استرس یک بازی دوسر باخت است. نه تنها با مصرف مواد غذایی بیشتر، اضافه وزن به وجود می‌آید، بلکه مشکل اصلی و عامل به وجود آمدن استرس هم حل نشده باقی می‌ماند.

به هرحال اگر دچار اختلال اضطراب یا استرس‌های مداوم هستید، رعایت چند نکته‌ی ساده می‌تواند کمکتان کند.

تعادل را حفظ کنید

مسلما هویج و کلم بروکلی خوراکی‌هایی نیستند که در زمان حمله‌ی استرس سراغشان برویم. بیشتر افراد در این شرایط به سمت غذاهای پرچرب و شیرین گرایش دارند.

غذاهای پرچرب یا غذاهایی که حاوی مقدار زیادی شیرین‌کننده‌ی مصنوعی هستند، می‌توانند به صورت موقت احساساتی مانند نگرانی یا استرس را متوقف کنند اما در همان حین، قند خون را به سرعت بالا می‌برند و موجب ایجاد احساس سیری کاذب می‌شوند.

به جای استفاده از خوراکی‌هایی مانند چیپس و دیگر میان‌وعده‌های چرب، از موادغذایی دیرهضمی مانند ماست، سیب یا دیگر مواد طبیعی استفاده کنید.

در فواصل معینی غذا بخورید

هرچه فاصله‌ی بین دو وعده‌ی غذایی بیشتر شود، به همان میزان احتمال پرخوری در وعده‌ی بعدی افزایش می‌یابد. فرض کنید که روز پر استرسی را گذرانده‌اید و هم‌زمان گرسنه هم هستید، کنار هم قرار گرفتن این دو فاکتور، عامل اصلی پرخوری است.

به جای پرخوری در یک وعده‌ی غذایی، سعی کنید تعادل را در هر وعده حفظ کرده و از میان‌وعده‌های سبک و سالم استفاده کنید. غذا خوردن منظم به شما کمک می‌کند در کنار حفظ تناسب وزن، هنگام حمله‌ی اضطراب، کم‌تر پرخوری کنید.

هنگام غذا خوردن، تمرکز داشته باشید

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که تمرین روزانه‌ی تمرکز، علاوه بر کاهش پرخوری عصبی، سطح استرس را نیز به طور چشمگیری کم می‌کند. با استفاده از راه‌های ساده‌ای می‌توانید حین غذا خوردن، تمرکزتان را حفظ کنید:

  • آهسته‌تر غذا بخورید.
  • قبل از این‌که هر وعده‌ی غذایی را آغاز کنید، نفس کشیدن عمیق را تمرین کنید.
  • بین هر لقمه، قاشق را پایین بگذارید.
  • قبل از غذا خوردن به میزان استرستان توجه کنید و سپس سعی کنید، مدت زمانی را بدون فکر کردن به تمام نگرانی‌هایتان، به غذا خوردن بپردازید.

در یک محیط آرام و دور از تنش غذا بخورید

حتما هنگام غذا خوردن بنشینید.

حین غذا خوردن از تلوزیون، لپ تاپ، تلفن همراه و هر چیز دیگری که باعث به هم خوردن تمرکزتان می‌شود دوری کنید. جایی بنشینید که دور از یخچال باشد و یا به قابلمه یا ظرف حاوی باقی مانده‌ی غذا دسترسی نداشته باشد.

تغییر مسیر بدهید

زمانی که اضطراب دارید یا نگران هستید، مستقیم سراغ غذا یا میان‌وعده‌ی مورد علاقه‌تان نروید و سعی کنید ذهنتان را از مسیر خوراکی‌ها منحرف کنید و به کار دیگری بپردازید که به کلی خوردن غذا از فکرتان بیرون برود.

 

منبع: heath

   
  

اضافه نمودن به:     Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 پربیننده ترین مطالب
  ارسال ۱۰۰ پیامک به یک عضو مجمع تشخیص برای تصویب نکردن سی‌اف‌تی و پالرمو
  تذکر لاریجانی به مدیران صداوسیما: بلد بودن را تمرین کنید!
  نوسان اندک در بازار سکه؛ تقاضای خرید بالا رفت
  قیمت سکه دوباره صعودی شد/ کسی به فکر بدهکاران مهریه نیست!
  افزایش ۲۵۰هزار تومانی سکه در ۳روز / سکه ۴میلیون و ۱۳۵ هزار تومان شد
  شایعه عجیب در پرسپولیس؛ برای باقری زیرآبی رفتند تا کنار برود!
  نادری، گزینه جدید برانکو برای هافبک دفاعی
  برانکو: مثل گل بابونه آرامش‎بخش هستم
  بازار خودرو قفل شد
  هر متر مربع مسکن در تهران در آستانه ۱۰ میلیون تومان
  هافبک اسبق استقلال به الشرطه عراق پیوست/عکس
  فرودگاه‌ها، تخت‌جمشید، سی‌وسه‌پل و… در خطر فرونشست زمین
  طرح تحول همه‌چیز داشت جز منطق اقتصادی
  روایت مدافع تیم‌ملی از لحظه‌ای که سرش را جلوی توپ گذاشت؛ جانم را هم می‌دهم
  مخالفت با طرح ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۳ سال در مجلس
  تهران چند خانه لاکچری دارد؟/خانه‌ها بالای ۵۰۰متر
  1.5 میلیارد جریمه مجتمع تجاری برای دریافت حق پارک اضافه
  گِل افشان خارق‌العاده‌ای در سیستان‌وبلوچستان که دوباره فعال شد/ عکس
  افزایش نرخ برخی خودروهای داخلی
  حسینی: سطح زندگی مردم نسبت به قبل انقلاب بهتر شده است
  پشت گوش انداختن‌های وزارت ورزش برای مجمع فدراسیون کشتی
  کلانتری: عملکردمان در حوزه محیط زیست قابل دفاع نیست/دومین کشور هدرده جهان هستیم
  نتانیاهو: ایران قدرتمندترین نیروی اسلامی است
  هشدار چین به آمریکا و کانادا درباره مدیر هوآوی
  ناصر ایمانی: احمدی‌نژاد ویراژ سیاسی می‌دهد/اشتباه کرد در حمایت از بازرگان توئیت زد
  ادامه پربیننده ترین مطالب
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  تماس با ما ::  نسخه تلکس

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نشان آنلاین می باشد
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
info@neshanonline.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار