صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما | پیوندها| تبلیغات | جمعه، 2 فروردین 1398 - 13:14
  تازه ترین اخبار:
 آخرین مطالب
  صدها کشته و هزاران معلول برای پایان‌دادن به رسمی غلط کافی نیست؟
  فرزند آیت‌الله کاشانی: نفت ملی شد، اما مصدق قانون آن را اجرا نکرد
  در هر مقام، بر لبم آوای یا علی ست
  درخواست استیلی از سلطانی‌فر برای حضور خانواده‌ها در بازی‌های تیم امید
  وزیری که پروژه واگذاری استقلال و پرسپولیس را به حال خود رها کرد
  نیما عالمیان: شبیه «پوارو» شده‌ام/ به قهرمانی جهان فکر می‌کنم
  عرب مدیرعامل پرسپولیس شد
  حمایت سرمربی سیدنی از قوچان‌نژاد
  هافبک استقلال به تیم ملی عراق در بصره ملحق شد/ عکس
  هدف از نشست نظامی ایران، سوریه و عراق چیست؟
  جنجال صهیونیست‌ها بر سر ملاقات یک دیپلمات ایرانی
  هدایتی در دادگاه: با ورزشکاران کاری نداشته باشید، پول‌های آنها را خودم می‌دهم
  صنعت نفت ایران از قطر سبقت گرفت
  نخریدن خودرو، قیمت‌ها را کاهش داد؟ تحلیلی جامع از نوسانات نرخ در بازار ماشین
  کاهش شدید دما طی روزهای ابتدایی سال ۹۸
  سرمایه‌گذاران فیلم‌های جشنواره فیلم فجر چه کسانی بودند
  آتیلا پسیانی: به نظر من هم تختی خودکشی کرد
  محمد قنبری: چاوشی نابغه حال حاضر موسیقی است
  هشدار پلیس/ شهروندان مراقب سایت‌های جعلی رزرو هتل باشند
  مرد در سایه پرونده پتروشیمی بازداشت شد
  آغاز سفرهای نوروزی؟/ ترافیک در مسیرهای خروجی پایتخت پرحجم است
  بارورسازی ابرها مشکل خشکسالی کشور را حل نمی‌کند
  سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق برای وزیر دولت نهم
  رکود سنگین در تقاضای نوروزی ویلاهای ساحلی/ ارزان‌ترین ویلاهای شمال چقدر قیمت دارند؟
  کولاک شدید در جاده چالوس
  ندری پاسخ داد: ریشه تورم در ایران چیست؟
  آجیل درجه یک چند؟‌/ خرید آجیل درجه یک چقدر آب می‌خورد؟‌
  سکه و طلا گران شدند/ حباب سکه ۴۸۰ هزار تومان شد
  عبدالناصر همتی:‌ مردم مطمئن باشند بانک مرکزی به بازار ارز مسلط است
  ادامه آخرین مطالب
- اندازه متن: + -  کد خبر: 85599صفحه نخست » آخرین اخبارجمعه، 21 دی 1397 - 16:11
پرخوری عصبی چیست؟ با این عارضه آشنا شوید
درست همان لحظه که فکر می‌کنید یک میان وعده می‌تواند از شر خستگی، بی‌حوصلگی، افسردگی، تنهایی و اضطراب خلاصتان کند، روند پرخوری عصبی شروع می‌شود.
  
نشان آنلاین:

 

پرخوری عصبی چیست؟ با این عارضه آشنا شوید

 

به گزارش خبرآنلاین، استرس، هورمونی به نام کورتیزول در بدن آزاد می‌کند که باعث افزایش اشتها می‌شود و در این شرایط غذا خوردن، حداقل برای مدت کوتاهی، واقعا باعث بهتر شدن روحیه می‌شود. محققان عقیده دارند که اثرات غذا خوردن در چنین شرایطی درست مشابه داروهای روان‌گردان است.

اما در واقع غذا خوردن برای از بین بردن استرس یک بازی دوسر باخت است. نه تنها با مصرف مواد غذایی بیشتر، اضافه وزن به وجود می‌آید، بلکه مشکل اصلی و عامل به وجود آمدن استرس هم حل نشده باقی می‌ماند.

به هرحال اگر دچار اختلال اضطراب یا استرس‌های مداوم هستید، رعایت چند نکته‌ی ساده می‌تواند کمکتان کند.

تعادل را حفظ کنید

مسلما هویج و کلم بروکلی خوراکی‌هایی نیستند که در زمان حمله‌ی استرس سراغشان برویم. بیشتر افراد در این شرایط به سمت غذاهای پرچرب و شیرین گرایش دارند.

غذاهای پرچرب یا غذاهایی که حاوی مقدار زیادی شیرین‌کننده‌ی مصنوعی هستند، می‌توانند به صورت موقت احساساتی مانند نگرانی یا استرس را متوقف کنند اما در همان حین، قند خون را به سرعت بالا می‌برند و موجب ایجاد احساس سیری کاذب می‌شوند.

به جای استفاده از خوراکی‌هایی مانند چیپس و دیگر میان‌وعده‌های چرب، از موادغذایی دیرهضمی مانند ماست، سیب یا دیگر مواد طبیعی استفاده کنید.

در فواصل معینی غذا بخورید

هرچه فاصله‌ی بین دو وعده‌ی غذایی بیشتر شود، به همان میزان احتمال پرخوری در وعده‌ی بعدی افزایش می‌یابد. فرض کنید که روز پر استرسی را گذرانده‌اید و هم‌زمان گرسنه هم هستید، کنار هم قرار گرفتن این دو فاکتور، عامل اصلی پرخوری است.

به جای پرخوری در یک وعده‌ی غذایی، سعی کنید تعادل را در هر وعده حفظ کرده و از میان‌وعده‌های سبک و سالم استفاده کنید. غذا خوردن منظم به شما کمک می‌کند در کنار حفظ تناسب وزن، هنگام حمله‌ی اضطراب، کم‌تر پرخوری کنید.

هنگام غذا خوردن، تمرکز داشته باشید

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که تمرین روزانه‌ی تمرکز، علاوه بر کاهش پرخوری عصبی، سطح استرس را نیز به طور چشمگیری کم می‌کند. با استفاده از راه‌های ساده‌ای می‌توانید حین غذا خوردن، تمرکزتان را حفظ کنید:

  • آهسته‌تر غذا بخورید.
  • قبل از این‌که هر وعده‌ی غذایی را آغاز کنید، نفس کشیدن عمیق را تمرین کنید.
  • بین هر لقمه، قاشق را پایین بگذارید.
  • قبل از غذا خوردن به میزان استرستان توجه کنید و سپس سعی کنید، مدت زمانی را بدون فکر کردن به تمام نگرانی‌هایتان، به غذا خوردن بپردازید.

در یک محیط آرام و دور از تنش غذا بخورید

حتما هنگام غذا خوردن بنشینید.

حین غذا خوردن از تلوزیون، لپ تاپ، تلفن همراه و هر چیز دیگری که باعث به هم خوردن تمرکزتان می‌شود دوری کنید. جایی بنشینید که دور از یخچال باشد و یا به قابلمه یا ظرف حاوی باقی مانده‌ی غذا دسترسی نداشته باشد.

تغییر مسیر بدهید

زمانی که اضطراب دارید یا نگران هستید، مستقیم سراغ غذا یا میان‌وعده‌ی مورد علاقه‌تان نروید و سعی کنید ذهنتان را از مسیر خوراکی‌ها منحرف کنید و به کار دیگری بپردازید که به کلی خوردن غذا از فکرتان بیرون برود.

 

منبع: heath

   
  

اضافه نمودن به:     Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 پربیننده ترین مطالب
  ادامه پربیننده ترین مطالب
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  تماس با ما ::  نسخه تلکس

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نشان آنلاین می باشد
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
info@neshanonline.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار