صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما | پیوندها| تبلیغات | جمعه، 1 شهریور 1398 - 21:06
  تازه ترین اخبار:
 آخرین مطالب
  ظریف: شاهد افول گفتمان حذف و یک‌جانبه‌گرایی هستیم
  آن‌چه ظریف گفت، آن‌چه خبرنگاران شنیدند و نوشتند
  چرا ظریف گفت برجام پشتوانه مقاومت است؟
  نیکول کیدمن رکورد دار بیش‌ترین عمل زیبایی/ یک میلیون دلار هزینه جدیدترین جراحی
  کار تبلیغاتی ترامپ در آستانه انتخابات: پرداخت یارانه به کشاورزان آمریکایی
  چرا زنان در مدیریت مالی موفق‌تر هستند؟
  وجود دو هزار سپرده بالاتر از یک میلیارد تومان در موسسه ثامن الحجج
  همتی: ارز کالاهای اساسی را تامین می‌کنیم
  حدادی:به قول علی دبیر،نان دلم را می‌خورم
  اکران ویژه نابینایان کار خیر نیست، یک وظیفه است
  بدن‌سازی، غذا، طلوع بدریخت‌انگاری؛ روایتی از یک اختلال
  نقشه شورای وحدت برای انتخابات ۹۸؛ سوار شدن بر موج نارضایتی مردم
  هر چقدر پولدارتر، رتبه کنکور بهتر
  آخرین تغییرات قوانین داوری فوتبال چیست؟
  صوفی: نباید ائتلاف با اصولگراها را ادامه دهیم/ کدخدایی زیر قولش زد
  در زیرزمین سیاه اقتصاد ایران چه خبر است؟
  فراخوان مشمولان کاردانی، دیپلم و زیردیپلم به خدمت سربازی در مرداد ماه ۹۸
  مهاجرت خانواده زندانیان حبس ابد به فشافویه
  ماجرای گرانی آسفالت چیست؟
  آزار زنان از سوی مسافربرنما در جنوب تهران
  انجام ماموگرافی سبب ابتلا به سرطان پستان می‌شود؟
  ایران ۸۳ میلیون نفری شد
  دلار در کانال ۱۱ هزار تومان/ یورو ۱۳.۴۰۰ تومان شد
  کنکور امسال چقدر متخلف و متقلب داشت؟
  توضیح وزیر راه درباره زمان بهره‌برداری از آزادراه تهران-شمال
  قیمت سکه بالا رفت/ طلا گرمی ۴۱۸ هزار تومان شد
  کاهش هزینه تولید مرغ و تخم‌مرغ/ قیمت مرغ باید ارزان شود؟
  جهانگیری: از اختیاراتم راضی هستم/ رابطه خوبی با رئیس جمهور دارم/خود ترامپ می‌گوید کسی حریف ظریف نمی‌شود
  روایت معاون روحانی از رایزنی برخی نمایندگان با دولت برای معرفی وزیر زن
  ادامه آخرین مطالب
- اندازه متن: + -  کد خبر: 88170صفحه نخست » آخرین اخباریکشنبه، 1 اردیبهشت 1398 - 17:40
قطعه و مواد اولیه چقدر از قیمت خودرو را تشکیل می دهند؟
مواد اولیه و قطعات بین بین ۵۵ تا ۶۰ درصد بهای تمام شده خودرو را تشکیل می دهد.
  
نشان آنلاین:

 

قطعه و مواد اولیه چقدر از قیمت خودرو را تشکیل می دهند؟

 

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو با اعلام این مطلب در گفتگو با خبرانلاین افزود: به این ترتیب ۴۰ تا ۴۵ درصد باقیمانده قیمت را بیمه، مالیات بر ارزش افزوده، حمل و نقل، بازاریابی، خدمات پس از فروش و ... تشکیل می‌دهد و این خود نشان می‌دهد سهم اقلامی جز مواد اولیه و قطعات در تعیین قیمت تمام شده چقدر بالاست.

 او اضافه کرد: به این ترتیب با اصلاح ساختاری می توان هزینه‌های جانبی را تا حد بسیار زیادی کاهش داد و صنعت خوردوسازی در ایران چاره‌ای جز پیمودن این راه ندارد. 

او با اشاره به اینکه حجم واردات قطعه به ایران نشان دهنده بالا بودن وابستگی صنعت خودرو به واردات است، ادامه داد: به عنوان مثال در سال ۱۳۹۶ بین ۵ تا ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات قطعات یدکی از ایران خارج شده است، این به چه معناست؟ نشان دهنده این است که این قطعات در خطوط تولید مصرف می شود نه در قالب و جایگاه لوازم یدکی چرا که مصرف واقعی ایران در حوزه لوازم یدکی حدود ۱.۵ میلیارد دلار است. 

صنعت خودرو در ایران

این کارشناس صنعت خودرو در پاسخ به این سئوال که آیا قیمت خودرو در سال جاری نیز دستخوش افزایش خواهد شد یا خیر؟ گفت: به نظر من خرید خودرو دیگر اولویت مصرف کننده واقعی نیست و وقتی مصرف کننده واقعی از میدان خارج شود، کسی در بازار نیست که سرمایه گذار با تکیه بر حضورش بتواند خودرو خریداری کند.

 وی گفت: من معتقدم قیمت خودرو میل به افزایش دارد اما متاسفانه دیگر قدرتی برای خرید خودروها نیست و قیمت ها به وضعیتی رسیده است که مشتری توان انتخاب آن را ندارد.

 وی با تاکید بر اینکه تورم در سال جاری نیز روندی افزایشی را طی خواهد کرد، گفت: ما در فضایی انتزاعی نمی‌توانیم در خصوص میزان رشد تورم صحبت کنیم چرا که میزان رشد تورم در گرو وضعیت ارزی و میزان تنگ تر شدن حلقه تحریم علیه ایران است.

   
  

اضافه نمودن به:     Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 پربیننده ترین مطالب
  ادامه پربیننده ترین مطالب
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  تماس با ما ::  نسخه تلکس

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نشان آنلاین می باشد
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
info@neshanonline.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار