صفحه اصلی | درباره ما | تماس با ما | پیوندها| تبلیغات | سه شنبه، 29 مرداد 1398 - 03:50
  تازه ترین اخبار:
 آخرین مطالب
  ظریف: شاهد افول گفتمان حذف و یک‌جانبه‌گرایی هستیم
  آن‌چه ظریف گفت، آن‌چه خبرنگاران شنیدند و نوشتند
  چرا ظریف گفت برجام پشتوانه مقاومت است؟
  نیکول کیدمن رکورد دار بیش‌ترین عمل زیبایی/ یک میلیون دلار هزینه جدیدترین جراحی
  کار تبلیغاتی ترامپ در آستانه انتخابات: پرداخت یارانه به کشاورزان آمریکایی
  چرا زنان در مدیریت مالی موفق‌تر هستند؟
  وجود دو هزار سپرده بالاتر از یک میلیارد تومان در موسسه ثامن الحجج
  همتی: ارز کالاهای اساسی را تامین می‌کنیم
  حدادی:به قول علی دبیر،نان دلم را می‌خورم
  اکران ویژه نابینایان کار خیر نیست، یک وظیفه است
  بدن‌سازی، غذا، طلوع بدریخت‌انگاری؛ روایتی از یک اختلال
  نقشه شورای وحدت برای انتخابات ۹۸؛ سوار شدن بر موج نارضایتی مردم
  هر چقدر پولدارتر، رتبه کنکور بهتر
  آخرین تغییرات قوانین داوری فوتبال چیست؟
  صوفی: نباید ائتلاف با اصولگراها را ادامه دهیم/ کدخدایی زیر قولش زد
  در زیرزمین سیاه اقتصاد ایران چه خبر است؟
  فراخوان مشمولان کاردانی، دیپلم و زیردیپلم به خدمت سربازی در مرداد ماه ۹۸
  مهاجرت خانواده زندانیان حبس ابد به فشافویه
  ماجرای گرانی آسفالت چیست؟
  آزار زنان از سوی مسافربرنما در جنوب تهران
  انجام ماموگرافی سبب ابتلا به سرطان پستان می‌شود؟
  ایران ۸۳ میلیون نفری شد
  دلار در کانال ۱۱ هزار تومان/ یورو ۱۳.۴۰۰ تومان شد
  کنکور امسال چقدر متخلف و متقلب داشت؟
  توضیح وزیر راه درباره زمان بهره‌برداری از آزادراه تهران-شمال
  قیمت سکه بالا رفت/ طلا گرمی ۴۱۸ هزار تومان شد
  کاهش هزینه تولید مرغ و تخم‌مرغ/ قیمت مرغ باید ارزان شود؟
  جهانگیری: از اختیاراتم راضی هستم/ رابطه خوبی با رئیس جمهور دارم/خود ترامپ می‌گوید کسی حریف ظریف نمی‌شود
  روایت معاون روحانی از رایزنی برخی نمایندگان با دولت برای معرفی وزیر زن
  ادامه آخرین مطالب
- اندازه متن: + -  کد خبر: 90940صفحه نخست » آخرین اخبارچهارشنبه، 16 مرداد 1398 - 19:34
ماجرای گرانی آسفالت چیست؟
فارس نوشت: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، سیر تا پیاز تولید آسفالت از سوی کارخانه‌های شهرداری تهران را تشریح کرد و به بیان علت برخی گلایه‌ها پرداخت.
  
نشان آنلاین:

 

ماجرای گرانی آسفالت چیست؟

 صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران عصر امروز در نشستی خبری با رسانه ها گفت: ۲۷ سال است که در شهرداری تهران فعال هستم و همه این زمان را در معاونت فنی و عمرانی بوده ام.

وی ادامه داد: ما در حوزه شهرداری تهران در پنجاه سال اخیر نزدیک به هشتصد پل مفصل ساخته ایم اما باید رویکردها عوض شود زیرا حتی یکی از این هشتصد پل قابلیت این را ندارد که شما با فرزندانتان روی آن بایستید و عکسی به یادگار بگیرید.

وی گفت: آن وقت در یک کار معمولی و دم دستی می آییم به فلان هنرمند پول می‌دهیم تا دیوار این پل را کاشی کاری کند تا کمی این پل قابل تحمل باشد.

صبوری دیلمی افزود: به یک جایی رسیده ایم که دیگر پروژه های کوچک مقیاس برایمان اهمیت ندارد و فقط سراغ پروژه هایی رفته این که بزرگ باشد در حالی که بازدهی لازم را ندارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: چرا آنقدر یادمان برای شهدا ساخته ایم اما هیچ کدامش مثل آرامگاه خیام نشده است؟ این دلیلیش این است که درست نساخته ایم.

وی گفت: یک دروغی در دو سال اخیر مطرح شده که می گویند شهرداری کار عمرانی نمی کند در حالی که همین الان ۷۰ پروژه فعال بزرگ مقیاس داریم.

صبوری دیلمی گفت: ما یک تغییر رویکردی در حوزه کارهای‌مان دادیم. شما یعنی مردم تهران پول داده اید ما رفتیم سه کارخانه آسفالت سازی ساخته ایم که ظرفیت شأن در هر ساعت ۲۵۰ تن است یعنی هر ساعت می توانیم ۷۵۰ تن آسفالت تولید کنیم.

وی ادامه داد: اگر این سه کارخانه تنها ده ساعت کار کنند می شود روزی ۷۵۰۰ تن. اول سال ۹۷ یک نامه ای به دست ما رسید که نوشته شده بود ما آسفالت را کمتر از تنی ۵۱۰ هزار تومان نمیفروشیم و من همان روز به همه معاونت‌ها نامه زدیم که آسفالت نخرید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: چرا این نامه نگاری را کردم؟ چون آسفالت تولید خودمان تنی ۲۹۰ هزار تومان قیمت تمام شده اش بود و اگر آن روز آن نامه انجمن آسفالت سازی را قبول می کردم امروز باید آسفالت را تنی ۱ میلیون می خریدیم.

وی افزود: من روزی که معاون شدم در هر سه کارخانه فقط صد تن قیر وجود داشت اما من دستور خرید قیر دادم و گفتم باید روزی ۳ هزار تن آسفالت پخته شود.

صبوری دیلمی گفت: آن روز دستور دادم آسفالت تولید شود و به مناطق رایگان داده شود چون اگر این کار را نمی‌کردم باید مناطق پول نزول می کردند و این یعنی تازه اول مشکلات ما بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: شما به عنوان شهروند تهران به من بگویید آیا منطقی است من آسفالت تولید نکنم به جایش سه برابر قیمت با پول خود شما شهروندان آسفالت بخرم؟ شما آنوقت به من نمیگفتید چرا پول های ما را حیف و میل کردید؟

صبوری دیلمی گفت: امروز برای اولین بار در تهران می گویم که ما هیچ وقت برای لکه گیری چاله و چوله ها یک میلیون تن آسفالت نریخته تیم. شاید برای ساخت آسفالت زیاد ریخته ایم اما برای ترمیم هیچ وقت آنقدر آسفالت نریخته ایم.

وی ادامه داد: آسفالتی که امروز میریزیم به قیمت اول سال ۹۶ بوده است یعنی زمانی که دلار ۳ هزار تومان بود و قیر تنی ۸۰۰ هزار تومان بوده است. صرفه جویی امسال ما در این یک میلیون تن آسفالت حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: ما اسفالتهایی که می‌تراشیم می رویم میریزیم در گود آبعلی و ۴۰ کیلومتر هم پول باربری می‌دهیم تا حمل کنند به آن محل در حالی که اینها شن و ماسه است و جز اموال کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: از سال گذشته دستور دادیم این تراشه آسفالت دور ریخته نشود و قرار است بازیافتی کنیم و جالب است که از همین رهگذر ۷۰ میلیارد تومان سود کرده ایم و صرفه جویی کرده ایم.

صبوری دیلمی گفت: اما یک دروغ دیگری هم وجود دارد که می گویند ما از خصوصی ها آسفالت خریداری نمیکنیم که این هم اشتباه است زیرا ما همین الان برای پروژه یاسینی خودمان از شرکت های خصوصی آسفالت خریداری کرده ایم.

وی ادامه داد: حالا به این نکته هم توجه کنیم که ما در یک سال کلا یک میلیون تن آسفالت نیاز داریم و حتی اگر همه این را از خصوصی ها هم بخواهیم خریداری کنیم با وجود پنجاه کارخانه سهم هر کارخانه می شود بیست هزار تن.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران: گفت ما مقاومت کردیم برای اینکه تولید داخلی داشته باشیم برای همین امروز به جای ۵۰ هزار تومان ابتدای سال ۹۷ آسفالت را خریداری میکنیم به قیمت ۳۳۰ هزار تومان آن هم یک و نیم سال پس از آن نامه تهدید آمیز.

وی ادامه داد: ما پروژه گیشا که یکی از پروژه های مهم شهر تهران است را کمی بازنگری کردیم و موفق شدیم ۵۵ میلیارد پروژه را ارزان تر کردیم آن هم در یک پروژه ۲۰۰ میلیارد تومانی.

صبوری دیلمی گفت: چرا تا می آییم کمی صرفه جویی کنیم و به نفع تهران و شهروندانش عمل کنیم سریع داد بخش خصوصی در می آید و می گویند کارگران بی کار شدند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: یک میلیون و سیصد هزار متر مربع روکش آسفالت در تهران انجام دادیم که حدود ۳۴۰ هزار تن آسفالت در این مدت ریخته شده است البته کمی عقب هستیم نسبت به برنامه ریزی.

وی ادامه داد: این در حالی است که ۳۷ هزار نقطه شهر تهران را هم که روکش شده است را در نقشه ثبت کرده ایم و بخواهید به شما نشان می دهیم.

صبوری دیلمی گفت: امروز وضعیت آسفالت تهران اصلا خوب نیست اما قول می دهم اگر همین روال را ادامه بدهیم پایان سال ۹۹ وضعیت آسفالت تهران خوب خواهد شد.

وی افزود: ما اصلا قبول نداریم که نسبت به گذشته کم کار شده ایم. امروز با ۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی کار ساخت و سازها را ادامه می دهیم و جالب است همین الان پروژه بروجردی و گیشا و خیلی های دیگر کارشان را ادامه می دهند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: این را هم بگویم که یکی از دلایلی که مردم فکر می‌کنند کار نمیکنیم این است که این روزها ما کمتر مردم را حین کارهای عمرانی اذیت میکنیم و کمتر برایشان مشکل ایجاد کرده ایم.

صبوری دیلمی گفت: چندی قبل اتفاق بدی در پارکینگ پردیس سینمایی ملت آن هم به دلیل نبود جای پارک افتاد از آن به بعد رفتیم و بررسی کردیم دیدیم زیر پل نیایش در کردستان حدود ده هزار متر فضای خالی داشتیم که تبدیل به یک انباری شده بود و همه این خاک و وسایل را مجانی برداشتیم و ظرف یک هفته ده هزار متر پارکینگ ایجاد کردیم که امروز حدود ۳۰۰ پارکینگ به آنجا اضافه شده است.

وی گفت: نور افکن نصب کرده ایم، آسفالت کرده ایم و جالب است امروز برای آن محدوده بیمارستان رجایی و سینما ملت پارکینگ ایجاد کرده ایم و همه این کارها رایگان برایمان در آمد و حتی یک ریال هم پول نپرداختیم چون به توان داخلی خودمان اتکا کردیم.

صبوری دیلمی گفت: روزی که به پروژه استاد معین وارد شدم به دلیل رکود اجرای پروژه علفهای آنجا رشد کرده بود اما امروز این پروژه از برنامه خودش هم جلو افتاده است و اقدامات خوبی انجام می شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تصریح کرد: اواخر امسال اخبار خوبی در حوزه ساخت و ساز و حوزه معاونت فنی و عمرانی به شهروندان تهران خواهیم داد.

   
  

اضافه نمودن به:     Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
 
 پربیننده ترین مطالب
  ادامه پربیننده ترین مطالب
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  تماس با ما ::  نسخه تلکس

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نشان آنلاین می باشد
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
info@neshanonline.ir
پشتیبانی توسط: خبرافزار