به گزارش پایگاه خبری نشان :

خبرنگار شکیبا بقال زاده: برند BMCARS از زیر مجموعه های گروه بهمن موتور در بخشنامه اخیر خود اعلام کرده که متقاضیان دارای شرایط می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز ۲۲ آذر تا ساعت ۲۴:۰۰ روز ششم دی ماه ۱۴۰۲ نسبت به واریز وجه اقدام کنند. 

بر همین اساس قیمت بستیون  T77، یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان در رنگ‌های مشکی، سفید و نقره‌ای اعلام شده است.مدل‌های خودرو در این نوبت فروش ۲۰۲۳ میلادی خواهد بود که هفته سوم بهمن ۱۴۰۲ تحویل مشتریان می‌شود.

تکمیل فرآیند ثبت‌نام و واریز وجه متقاضیان صرفا از طریق ادرس https://bahman.iranecar.com/bmcars/ امکان پذیر است که از طریق پیامک نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بستیون T77 بهمن موتور

بستیون (Bestune) نام یکی از زیر مجموعه های گروه خودرو سازی چینی FAW است که وظیفه اش تولید خودرو های لوکس با  قیمت های منطقی است. نام قبلی بستیون، بسترن بوده که مدل هایی نظیر B30 و یا B50 نیز توسط بهمن موتور در داخل ایران مونتاژ می شد. اما در سال ۲۰۱۸ میلادی کمپانی فاو تصمیم گرفت نام بسترن را به بستیون تغییر دهد و هدفش را بر مبنای تولید خودرو های جوان پسند تر بگذارد. 

بستیون T77 یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم را در زیر کاپوت خود جای داده است. این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۵۸ نیوتن متر را از طریق گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر (WDCT) به چرخ های جلو منتقل می کند.

سیستم تعلیق استفاده شده در محور جلو تی ۷۷ از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع میله پیچشی است که سواری قابل قبولی را برای سرنشینان فراهم می کند. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت ترکیبی آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۱ لیتر است که با توجه به وزن و ابعاد این خودرو، عدد قابل قبولی به نظر می رسد.

جدول فروش به شرح زیر است :

بستیون T77 بهمن موتور

بررسی مشخصات بستیون T77 بهمن موتور

همانند ظاهر خارجی، طراحی داخلی بستیون T77 نیز به سایر خودروهای چینی شباهت بسیاری دارد. سبک طراحی کابین این خودرو و همچنین رنگ‌بندی آن به گونه‌ای است که بیننده را به یاد لاماری ایما یا سوبا M4‌ می‌اندازد. کلاسترهای دوبل دیجیتالی وظیفه نمایش اطلاعات سرگرمی و همچنین جزئیات فنی خودرو را برعهده دارند. خوشبختانه این دو کلاستر توسط یک قاب پوشانده شده‌اند، بنابراین تابش مستقیم نور خورشید تجربه کاربری آن‌ها را مختل نخواهد کرد. کابین بستیون T77 از ترکیب سه رنگ بهره می‌برد که با توجه به تیپ خودرو متفاوت خواهند بود. با این حال بخش میانی داشبورد و همچنین رودری‌ها نقره‌ای رنگ است که در تمامی مدل‌ها مشاهده می‌شود. دکمه‌های فیزیکی زیادی در کابین بستیون T77 مشاهده نمی‌شود و اکثر تنظیمات از طریق لمس انجام می‌شود. تنها کنترلرهای فیزیکی کابین بستیون T77، روی فرمان خودرو و همچنین در بخش سیستم تهویه مشاهده می‌شوند.

اهرم تعویض دنده بستیون T77 همانند خودروهای آلمانی طراحی شده است. در دو طرف آن نیز چند دکمه مربوط به تنظیمات سیستم‌های ایمنی خودرو قرار گرفته‌اند. برای صندلی‌های ردیف جلو نیز یک کنسول میانی بزرگ در نظر گرفته شده است که فضای مناسبی را جهت ذخیره‌سازی فراهم می‌کند. بستیون T77 با دارا بودن فاصله بین دو محور 2.7 متر، یکی از جادارترین خودروهای چینی در این کلاس به شمار می‌آید.

بستیون T77 بهمن موتور

طراحی بستیون T77 بهمن موتور

طراحان فاو برای خلق ظاهر بستیون T77، استفاده از الگوهای منظم را در دستور کار خود قرار داده‌اند. در نتیجه بستیون T77 ظاهری خانوادگی دارد و برای علاقمندان به الگوهای منطقی و آرام مناسب است. در نمای جلوی بستیون T77، شاهد الگوبرداری از محصولات فولکس واگن هستیم. این الگوبرداری را در نوارهای کرومی جلوپنجره و همچنین چراغ‌های ذوزنقه‌ای شکل می‌توان مشاهده کرد.

طول بستیون T77 برابر 4.5 متر است که رقمی مرسوم در این کلاس محسوب می‌شود. با این حال عرض 1.8 متری این خودرو، باعث می‌شود تا سرنشینان فضای مناسبی را در اختیار داشته باشند. ارتفاع 1.6 متری خودرو نیز به مالک یادآور می‌شود که بستیون T77 یک کراس‌اوور شهری است و نباید انتظار ماجراجویی را از آن داشت. نمای جانبی بستیون T77 نیز همانند نسل پیشین فولکس واگن تیگوان است.

بستیون T77 بهمن موتور

در این بخش جزئیات زیادی مشاهده نمی‌شود و تنها یک نوار کرومی به لبه پلاستیکی درب‌ها اضافه شده است. رینگ‌های خودرو به صورت استاندارد 18 اینچی هستند اما در صورت سفارش نسخه فول آپشن و دریافت رینگ‌های 19 اینچی، جذابیت بیشتری را برای نمای جانبی بستیون T77 دریافت خواهید کرد. در نمای عقب بستیون T77، ظاهری چینی را مشاهده می‌کنیم. چراغ‌ها به صورت باریک و منظم طراحی شده‌اند که یک نوار مشکی‌رنگ آن‌ها را به یکدیگر متصل کرده است. این الگوی طراحی در بسیاری از خودروهای چینی این روزها مشاهده می‌شود. سپر خودرو به سبک شاسی‌بلندهای متوسط همچون نسل پیشین هیوندای سانتافه، اندکی بیرون آمده است تا مانند یک لبه برای درب پنجم خودرو عمل کند. خوشبختانه از خروجی‌های اگزوز تقلبی در بستیون T77 خبری نیست و به جای آن یک نوار کرومی سرتاسر سپر عقب را پوشانده است.

بستیون T77 بهمن موتور

مشخصات فنی بستیون T77 بهمن موتور

در بخش مشخصات فنی، بستیون T77 از الگوی سایر خودروسازان چینی پیروی می‌کند. این کراس‌اوور به پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر مجهز است که حداکثر 169 اسب‌بخار قدرت و 285 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. موتوری که روی بستیون T77 قرار دارد، در برخی دیگر از محصولات فاو همچون هونگچی H5 نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو مشابهت فنی بین محصولات وارداتی گروه بهمن، هزینه نگهداری آن‌ها را در بلندمدت کاهش خواهد داد. در بخش انتقال قدرت، بستیون T77 از گیربکس هفت سرعته دوکلاچه تر (Wet) استفاده می‌کند. سیستم انتقال قدرت این خودرو تنها به صورت دیفرانسیل جلو عمل می‌کند، بنابراین نباید انتظار آفرود را از بستیون T77 داشته باشید.

بستیون T77 بهمن موتور

مصرف سوخت بستیون T77 برابر با 7.1 لیتر در صدکیلومتر برآورد شده است که رقم قابل قبولی برای یک خودرو در این بخش محسوب می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو نیز 192 کیلومتربرساعت خواهد بود. پیشرانه بستیون T77 به استاندارد عدم آلایندگی یورو 6 مجهز است، از این رو بایستی برای آن از سوخت باکیفیت استفاده کنید. سیستم تعلیق بستیون T77 در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی است، بنابراین تعلیق ساده‌ای در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است تا قیمت آن از حد مشخصی فراتر نرود. ترمزهای خودرو نیز در چهار چرخ از نوع دیسکی هستند.

بستیون T77 بهمن موتور

امکانات بستیون T77 بهمن موتور

کیسه هوا

کیسه هوای جلو و سرنشین جلو و جانبی، مجموعاً 6 کیسه هوا

سیستم صوتی

صفحه نمایش 12.3 اینچی

ترمز و پایداری

ABS - EBD - CBC - EBA - BAS - BA - ASR - TCS - TRC - ESC - ESP - DSC

بستیون T77 بهمن موتور

دیگر امکانات

سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS، دوربین 360 درجه، چراغ های مخصوص روز LED، سنسور نور و باران، سانروف، روکش چرمی صندلی ها

بستیون T77 بهمن موتور

منبع: عصر ایران